söndag 2 oktober 2011

Väst till fest och ändringar på gång..

Dottern beställde en väst i fuskpäls och vi köpte detta tyget på Franzéns/Tebe textil. Det är supermjukt och stretchigt, men det var inga problem att sy i det. Problemet var bara att köket behövdes städas efter jag hade varit där och klippt till bitarna på köksbordet . Det luddade och dammade kan jag säga..
Vi var i valet och kvalet om sidenbandet skulle knytas i rosett eller runt midjan. Nu när västen är färdig är sista budet att det skall knytas runt midjan..Jag kommer med andra ord få sprätta!

 Sydde dit en bit av sidenbandet för att få dölja sömmen i nacken..
 Luvan klippte jag om en gång för den blev alldeles för liten första gången, men nu är den rejält tilltagen..

Kameran har lite svårt att återge den härliga cremevita färgen, men utomhus blev fotograferingen bättre..

Sydde ingen kantstickning runt ärmhålen för att liksom hålla fodret på plats utan jag har för hand sytt fast det på ett par ställen..

Detta tyg är så lent och skönt och dessutom stretchigt så ett tag var jag inne på att sy en One Piece av det, men Chewbacca-likheten(Star wars) kommer nog att bli för påtaglig..

16 kommentarer:

  1. Den ser härlig ut!
    Vill fortfarande tävla!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  2. Den ser härlig ut!
    Vill fortfarande tävla!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  3. Den ser härlig ut!
    Vill fortfarande tävla!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  4. Riktigt lyxig och "festlig" ser västen ut!
    Tävlar igen!

    Mia
    valo@live.se

    SvaraRadera
  5. Supermysig! Klart det hade varit snyggt i en one p. haha. Tävlar av hela mitt hjärta igen...

    SvaraRadera
  6. Blir mer och mer imponerad av din sömnad för varje inlägg du gör!
    Den här västen var ju superfin! Speciellt fin med luvan.

    Jag är gärna med och tävlar i detta inlägg med.
    Såklart har jag länkat till min blogg:
    http://www.enbrokigblandning.se/post/10980035645/vinn-en-symaskin-esmerald-husqvarna-viking

    enbrokigblandning@gmail.com

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  7. Har skrattat länge då jag funderade på hur du skulle se ut i "op" som chewbacca :-) Och självklart vill jag fortsätta att var med i tävlingen. /Tyglina

    SvaraRadera
  8. Jättefin! Chewbacca är ju tuffast av alla i Star Wars så jag tycker inte det vore fel med en onepiece heller : )

    & tävlar alldeles innerligt igen!

    Sofia
    madebyspunk@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Väldigt fin!

    Bästa hälsningar,
    Olivia Magdalena

    SvaraRadera
  10. Vilken mysig väst för höstens och vinterns svala dagar.
    Vill fortfarande vara med och tävla om underbara tyger från Znok.
    /Malin
    malin_neptin@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Åh, ser verkligen lyxig ut! Den skulle man kunna ha på sig på en fin fest. Jättesnygg!

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig väst, är gärna med och tävlar igen!
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  13. Superfin, vilket fint jobb! Tävlar gärna igen :)

    SvaraRadera
  14. Härlig! Jag fortsätter att tävla, och håller tummarna.

    sarasinkorg@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Jag är med o tävlar om symaskin igen. Vore kul att överraska min ömma moder!
    Detta blir ju kanske lite tjatigt men jag kör rimmet igen..

    Blivande pensionär
    behöver symaskin som i tiden är.
    Som mor o farmor till flera små,
    hon ej nån egen lyx sig kosta på.
    Nu när hon 66 nästa år ska fylla,
    Du kan med en ny Husqkvarna
    hennes vardag förgylla!



    Liem.95@hotmail.com
    Har länkat i min tipsblogg nedan

    http://sentskasyndarnavakna.blogspot.com/2011/10/tavla-om-symaskin-hos-mirre-syr.html#links

    SvaraRadera