fredag 7 oktober 2011

Bland höstsyrenerna

Denna tröja sydde jag åt sonen för ganska  länge sedan och nu när jag satt och tittade igenom mina gamla bilder blev jag lite nostalgisk och tänkte att jag skulle visa upp den ändå..Det finns säkert några nya läsare som inte har sett den.
 Jag kunde nästan känna hur det var den där höstkvällen när jag försökte leta bra ljus till att fotografera tröjan, men inte lyckades riktigt.
Tröjan som egentligen har en luva, syddes i ett mönster från Ottobre och det mönstret använde jag till flera andra tröjor, som denna tex sydd  i orange velour .


Dessa tröjor har en annan liten kille nu och hans mamma berättade att de används flitigt och då är jag nöjd...

11 kommentarer:

  1. Den orange ser verkligen varm och gosig ut!
    Vill fortfarande tävla om fina tyger.
    /Malin

    malin_neptin@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med nostalgikänslorna. Har en låda barnkläder som är absolut omöjliga att göra sig av med:)

    Tävlar igen!

    Mia
    valo@live.se

    SvaraRadera
  3. Den orangea tröjan gillar jag, jättefin!
    Vill fortfarande vara med att tävla om ett tygpaket!
    Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  4. Den orangea tröjan gillar jag, jättefin!
    Vill fortfarande vara med att tävla om ett tygpaket!
    Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  5. Blev sugen på att sy till sonen nu :-) Har senaste tiden bara sytt till dottern. Men sånt går i perioder tycker jag. Vill självkalrt vara med och tävla om en ny symaskin.... / Tyglina

    SvaraRadera
  6. Fina tröjor båda två! Bra med huva när det blåser. Det bästa betyget man kan få är när barnen använder det som man sytt!
    Ja, visst är det svårt att hitta rätt ljus. Oftast blir det färdigsytt sent på kvällen här hemma och då är det svårt att få till rätt färg etc.

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina tröjor, måste vara roligt att vara så duktig på att sy. Tävlar igen, liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  8. Fint! Syr själv aldrig kläder, trots att det är enkelt nr man väl har bra mönster att gå efter. Kanske berir det på att jag behöver en ny symaskin? ;)
    Är gärna med och tävlar om symaskinen.
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  9. jag gillar orange , speciellt på hösten lyser det upp!

    tjat tjat,
    här kommer länken till min tipsblogg igen , där jag tipsat om tävlingen.
    http://sentskasyndarnavakna.blogspot.com/2011/10/tavla-om-symaskin-hos-mirre-syr.html#links

    SvaraRadera
  10. Underbara velour. Det är ju fantastiskt skönt för de små nu i kylan. Tävlar om allt..

    SvaraRadera
  11. Härliga! Jag är så sugen på lite velour så jag ska nog inhandla en hög, är så glad att jag hittat ekologisk! & tävlar tävlar...

    SvaraRadera