tisdag 25 oktober 2011

Det går alldeles utmärkt !

Det går alldeles utmärkt att brodera med symaskien på virkat och stickat.
Denna underbara kofta har min svärmor virkat åt mig och den broderade jag dit "min" ängel på. Detta broderi är inte så tätt och sedan satte jag ned stygnhastigheten på symaskinen och då var det inga problem.

Jag använder koftan som ytterplagg på våren och sommaren, men jag tror nog att det blir en del av jobbstassen imorgon minsann. Ibland glömmer man bort kläder man har, för att man liksom brukar använda dem i ett annat sammanhang.

9 kommentarer:

  1. Åh vad fin!!! Sådan ängel vill jag också ha :-) Älskar sådana detaljer på koftor och tröjor! Rosetter ska det vara också :-)

    Tävlar här med!
    Kram Stina
    fladdor@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar kofta, ängeln blev ju en extra "Piff"!
    Tävlar vidare....../Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  3. Det var väldans, att brodera med symaskin på stickat och virkat. Tävlar idag igen, liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  4. Ängel är fint broderat!

    Jag vill gärna ha en extralott i din tävling.

    SvaraRadera
  5. Jättefin kofta !!!
    Tävlar vidare jag med :-)

    SvaraRadera
  6. Åh vad tjusigt! En sådan detalj skulle passa min dotter som heter Angel i andranamn. :)

    Jag har inte skrivit i mina kommentarer att jag önskar en extralott i tävlingen, fast det gör ju såklart..

    SvaraRadera
  7. Roligt att kunna piffa upp ett enfargat plagg!
    /Malin
    malin_neptin@hotmail.com

    SvaraRadera