onsdag 26 oktober 2011

Sneakpeak på en ytterligare klänning..




Tills imorgon måste denna klänning vara klar.. Annars blir det kris kan jag lova!
Nåja, den är i stort sett klar. Jag skall egentligen bara fundera om jag skall ha någon rosett eller dyligt i halsringningen. Känns som om jag ser bättre i dagsljus med nyanser och så.

Modellen är ju min gamla vanliga, men den här gången strök jag fast en 3 cm bred vlieseline remsa  i halsringningen och då kunde jag utan problem sy halsringningen med infodring.Har sytt ett gäng med sådana här klänningar enligt samma mänster i somras, men de blev inte riktigt bra. Nu är jag nöjd iallafall. Eller nöjd och nöjd.. Det blir man ju aldrig egentligen, men nu känner jag good enough

Detta broderi på klänningen är samma som jag gjorde på ryggen till min tunika och det heter
Quilted Blocks &Borders. Det är ju som namnet säger egentligen ett quiltkort , men jag tycker det var många snygga broderier som passar lite "Odd Molly" stilen


8 kommentarer:

  1. Åh vad kul att kunna brodera sådan mönster, jättefint!
    Tävlar vidare........../Åsa

    SvaraRadera
  2. Jättefint mönster, tävlar idag igen, liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  3. Underbart fint!!! Broderar du med en vanlig symaskin eller krävs det någon särskild??? Tävlar också vidare!!! Kram Stina Fladdor@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Jag tror klänningen blir superfin , av det lilla man ser att dömma !!
    Jag tar gärna en extralott i tävlingen också :-)
    Ha en fin helg !!

    SvaraRadera
  5. Spännande, hoppas vi få se hela hör på bloggen:) tävlar vidare!

    SvaraRadera
  6. Sa duktig du ar, onskar sjalv jag kunde sa mycket! Hoppas den blev klar i tid.
    /Malin

    malin_neptin@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. fina mönster.

    tar gärna en extra lott.

    SvaraRadera