söndag 23 oktober 2011

Inte mycket klöver över..


Hos LiandLo kan man köpa uppklippta 1 meters bitar och tunikan/klänninen som ni ser ovan är utklippt från en sådan bit. Det kan vara bra ibland att se hur mycket tyg som går åt och det räcker alltså till en vuxen med en sådan bit om man lägger ut mönsterdelarna smart.
Nu hade jag tänkt en annan lösning från början till V-ringningen på tunikan och därför snålade jag inte med tyget så nu räckte inte till halsremsor. Jag får bege mig till butiken och köpa mer tyg.. Vilket jag inte alls har något emot och och frågan är bara vilka andra tyger som skall få följa med mig hem?

11 kommentarer:

  1. Den ser fantastisk ut!/Åsa på minamirakel
    Fortsätter tävla!

    SvaraRadera
  2. Fin den ser ut. Ja det finns ju alltid en risk att man handlar mer än man tänkt från början.Tävlar vidare så att jag också har chans att vinna fina tyger.
    /Malin
    malin_neptin@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag vill gärna ha en extralott i din tävling.
    Jag gillar ugglor tyger motiv,och glad färg.

    SvaraRadera
  4. Haha, ja det är inte alltid tråkigt när tygen inte räcker till! Shoppa mera!!

    //Anna

    SvaraRadera
  5. Får vi se den på sen? Hoppas!

    Från en som fortfarande tävlar

    Anna.esbjorner@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Klöverna är såååå fina ! Jag ska haffa åt mig en bit nästa vecka när jag har vägarna förbi :-)
    Fortsätter att tävla !

    SvaraRadera
  7. Tävlar vidare...

    vae106@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Det var inte illa, att få ut så mycket av 1 m tyg, tävlar igen liselotte.202andersso@telia.com

    SvaraRadera
  9. Håller med Liselotte - att du kunde få ut en hel tunika av 1 m tyg!

    SvaraRadera
  10. Måste med ta tag i att sy något til mig själv... Varför hamnar alla andra projekt före:/? Tävlar på

    SvaraRadera
  11. OJ! Jag skulle aldrig få till något sådant! Jag har som bäst sytt sådana där nåldynor på syslöjden! Mycket fint man kan göra med lite tyg, alltså! JAg är med i tävlingen här också :-)

    Kram Stina
    fladdor@gmail.com

    SvaraRadera