fredag 21 oktober 2011

Fin-inbjudan till den stora staden!









Jag blir så glad när jag äntligen fattade att LiandLo med det härliga fyrklöverstyget som jag spanat in på nätet, faktiskt fanns som butik här i Jönköping.. På hemmaplan alltså! Oh,la la!

På inbjudan åkte jag in till den stora staden en solig förmiddag och fick äran att gå i butiken och klämma och känna på alla underbara tyger och att fota såklart..
Förstå hur lycklig man kan bli då!

Kolla in det härliga fyrklöverstyget, som fick följa med mig hem och som skall bli en tunika till mig.
Sedan har Johanna Ahlard designat Barn-vise tyger exklusivt för LiandLo och här ser ni "Hej sa Petronella" och tillsammans med fyrklöverstyget får man en härlig retro-kick!
Jag har redan planer på att sy en liten omlottklänning i fyrklövertyget till en liten tjej, vars mamma är mer än förtjust i retromönster.

Ännu fler tyger fick följa med mig hem såklart. Tror ni att jag kan stanna vid bara ett tyg?! Nä, trodde väl det! Skall inte avslöja för mycket , men overlocken får arbeta här hemma om man säger så..


Lycka, lycka, lycka är upptäcka en ny tygbutik!


11 kommentarer:

  1. Underbart, hej sa petronella är mitt favvo tyg från barnvise temat hos liando.
    Vet inte vad det är, kanske är det färgkombinationen som gör det.
    Kul att se lite bilder från butiken.
    Fortsätter att tävla!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  2. Härligt! I mon ska jag till Liandlo och shoppa loss:) ha nu en go helg så tävlar jag vidare:)

    SvaraRadera
  3. Jag visste inte heller att LiandLo fanns i Jönköping - det var verkligen en rolig nyhet! :)

    SvaraRadera
  4. Ohhh sa mycket fint!!! Jag vill gärna ha en extralott i din tävling!!!

    SvaraRadera
  5. Det ser underbart ut på bilderna, det måste vara ännu roligare att få klämma och känna på tygerna innan man köper dem. Synd att man inte bor i närheten av någon sådan tygaffär.
    /Malin
    malin_neptin@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag vill gärna ha en extralott i din tävling,låter spännande att du upptäckar en ny tygbutik!

    SvaraRadera
  7. Mums, dit skulle jag vilja åka! Tävlar vidare, anna.esbjorner@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Man kan aldrig få för mycket tyger :-)
    Fortsätter tävlandet !

    SvaraRadera
  9. Tävlar vidare...

    vae106@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig butik, synd att det är en bra bit härifrån, tävlar igen, liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  11. Jg älskar också att frossa i tyger, men tyvärr kan jag inte sy. Har köpt så mycket tyger genom tiderna som bar blivit liggande. Jag skulle sy ett lapptäcke till min ofödda dotter (nu 2 år), köpte tyg och allt men det ligger fortf i en påse :-(

    Är med och tävlar!

    Kram Stina
    fladdor@gmail.com

    SvaraRadera