söndag 9 oktober 2011

Tips när det gäller rynkning

Här kommer ett tips som jag visat  i min gamla blogg och när jag rynkar olika saker så syr jag alltid ett par fäst-stygn (se pilen ) i början av rynksömmen. Då är det lättare att dra i trådarna och man riskerar inte att rynkorna försvinner när man fördelar dem jämt över arbetet..
Jag har prövart rynkfot någon gång, men vi blev inte kompisar direkt, så en sådan pressarfot finns inte hemma hos mig.Någon gång i livet kommer rynkpressarfoten få en chans till att impa på mig, men tills dess rynkar jag the-old-fashioned way..


När jag hade gjort klar all rynkning kan ni se det färdiga resultatet iform av en mycket oanvänd tunika till dottern..

7 kommentarer:

  1. Men gud vad fina saker du syr!
    Tips på rynkning är ju perfekt, tack! Har en t-shirt som jag ska sy om till klänning till min 3 åriga dotter- så detta tips kommer väl till användning!
    Är med och tävlar också.

    Kram Emelie
    emelie.eriksson@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Tackar för alla tips som jag som nybörjare får!
    Tygerna lockar fortfarande!
    /Malin

    malin_neptin@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Har aldrig rynkat nåt tror jag, men blir lite sugen på att prova. Kanske en rynkväska, hmm. Oooooooch...täääääävlar!!

    SvaraRadera
  4. Det var ett bra tips! Ska jag ta med mig i bagaget. :) Har precis sytt ett par puff-ärmar, så det får bli till nästa plagg...

    SvaraRadera
  5. En fråga, är du självlärd inom sömnad?
    Jag skulle bli vansinnig om min telning inte uppskattade mina ansträngningar men jag minns själv hur det var när jag var liten att jag hellre ville ha "Köpekläder" än mammas hemmasydda.
    Vill fortfarande gärna vinna symaskin såklart.
    Snart slipper du tjatet i alla fall, haha..

    liem.95@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Rynksömmar är något av det som fastnade när mamma lärde mig sy en gång i tiden!
    Tävlar igen!

    Mia
    valo@live.se

    SvaraRadera
  7. otacksamt på en så underbar tunika!! ;)

    SvaraRadera