söndag 9 oktober 2011

Odd Molly igen..



Nu är jag här igen och spanar på Odd Mollykläderna. Jag är så imponerad över all de roliga detaljerna som gör helheten. Just nu tycker jag den brodrade tyllen som man ser på flera kläder är extra fin
 Ni kan titta här på F O L K  för mer inspiration

Då kan man använda detta broderkort Lovely Lace on Tull nr 185 som är gjort just för att passa på tyll.



(Bilder från Husqvarna Vikings hemsida)


Jag har nyinköpt tyll som bara ligger och väntar på ett Endlessbroderi så det blir nog att jag syr broderiet längst ned till höger ..

12 kommentarer:

  1. Blir spännande att se resultatet!
    Själv letar jag runt efter bra tips om att sy en Onepiece. Inte riktigt på samma nivå...;)
    Tävlar igen!

    Mia
    valo@live.se

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt min stil men men tycker ändå att det är jättefint!
    Tävlar vidare.
    /Malin
    malin_neptin@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Den blå = urläcker. När ska jag hinna sy till mej när det går snabbast att sy till de små i mjukistyg?? Tävla, tävla...

    SvaraRadera
  4. Brodera på tyll, det låter avancerat!
    Tävlar igen!/Åsa på minamirakel

    SvaraRadera
  5. Är med och tävlar igen, liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  6. Tänk vilken avancerad maskin du måste ha! Sy broderier på tyll- låter så kul!
    Då kan man tex sy enormt vackra dopklänningar kan jag tänka mig.
    Jag är gärna med och tävlar om symaskinen också.

    Kram
    Emelie
    emelie.eriksson@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Älskar Odd Molly! Kul att du nämner det med detaljer, för det var NU jag lade märke till att om inte detaljerna hade funnits där.. Så hade Odd molly bara varit ett plagg. Kul att du är så skillad på det med att sy, har allt lärt mig lite tips när jag surfat runt här inne :). Kram

    SvaraRadera
  8. Den översta är skitsnygg! Brodera mera! & tävlar. igen.

    SvaraRadera
  9. Älskar Odd Molly, men har inget klädesplagg hemma än av det märket. Gillar spetsen som gör den romantiska touchen.
    Går det att brodera på tyll!? Tydligen, för resultat finns ovan. Ja, det ska bli spännande att se vad för fint du kommer att brodera.

    SvaraRadera
  10. Wow, jag är lätt avundsjuk på att du kan försöka dig på grejer som detta! Vilken lycka att kunna skapa sådant! Själv kan jag ju inte ens sicksacka.. utan hoppas jag vinner symaskinen till min mor istället!
    Ska bli kul se resultatet av detta projekt sen!

    liem.95@hotmail.com

    SvaraRadera
  11. Alltid lika kul att kika in hos dig. fortsätter att tävla :-)/ Tyglina

    SvaraRadera
  12. OOO..så mkt rolig inspiration de finns här =)

    Måste ju faktiskt fråga dig en sak; jag har lite funderingar på att börja sy lite mössor, tröjor och klänningar i trikå och kanske sälja lite på beställning. Måste man sy med overlockmaskin då tycker du?
    Eller har du nån tips om nån snarlik funktion på en vanlig symaskin?

    SvaraRadera