onsdag 29 augusti 2012

Tröja till skolfotot







Jag visste att dottern skulle gilla det vita spetstyget jag köpte i fredags på Ohlssons Tyger och hon bestämde raskt att det skulle bli till en tröja som hon kunde ha när det var skolfoto på måndagen...Hon hade sett en tröja på H&M som hon gillade och utifrån  den så sydde jag en tröja.
Jag utgick från ett Ottobre-mönster och kortade av tröjan, lade till en volang och gjorde urringningen större både fram och bak.
Sömnaden går ju fort i trikåtyger när man har en overlock och det kritiska momentet var att få till blixtlåset som hon hade bestämt skulle ligga utanpå.
Nu gick denna blixtlåssömnaden över förväntan och hur jag gick tillväga kommer jag skriva om i ett annat inlägg.

Dottern blev  nöjd och talade om att den blev precis så som hon ville ha den och det kan jag säga värmer ett modershjärta...Hade det varit motsatsen hade jag fått höra det högljutt kan jag säga!Ja,få till en tröja som faller en tonåring i smaken och dessutom används på ett skolfoto är stort!

10 kommentarer:

  1. Oj, ja det är väl utan tvekan det bästa betyg man kan få! Jisses va snabb du var, jättefint blev det!

    SvaraRadera
  2. En så himla snygg tröja, förstår om både hon och du är nöjd..Hur du fick till dragkedjan vill jag gärna se..Och jag vill så gärna gå på Ohlssons tyger..:O))

    SvaraRadera
  3. Den blev väldigt snygg, förstår att dottern blev nöjd!

    SvaraRadera
  4. Otroligt snygg! Förstår ju att dottern är helnöjd. Den är riktigt fin! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Oj vilken fin, förstår verkligen att dottern blev nöjd:)

    SvaraRadera
  6. Jätte fin tröja och jag gillar kombon romanstiskt och tufft, passar perfect till en tonårstjej och finaste betyg fick du! Skall bli roligt att se hur du fick till dragkedjan , ha det bäst, mvh Carina

    SvaraRadera
  7. Men wow vad fint!! Perfekt kombo av spets och dragkedja!

    SvaraRadera
  8. Väldigt snygg, hon passade väldigt bra i den.

    SvaraRadera