lördag 4 augusti 2012

Hunky Dory Essential Knit



Tycker denna tröja ur höstens kollektion från Hunky Dory , Essential Henley Knit, var så fin och det är ju stjärnorna på ärmarna som lyfter hela tröjan.


Jag tycker det är ett smart sätt att ge en vanlig tröja det där lilla extra genom att lägga till stjärnor som applikationer på armbågen.


Man kan ju såklart välja att klippa ut ett tyg och sy dit dem för hand, men jag har gjort en stjärnapplikation till symaskinen och då "broderar" jag dit dem. 
Bilderna nedan är egentligen från förra året och visar hur jag provbroderade min appliktation innan jag gjorde en riktig i skinn, men känns fortfarande aktuellt.

Det ursrungliga inlägget som jag skrev förra året kan ni läsa










8 kommentarer:

  1. Oh min dröm sy maskin, det måste vara som en vuxen-leksak, så mycket skoj man kan få med den. Kanske en dag att jag kan få en sån, men just nu kör jag med en ganska vanlig symaskin som har mång årbakom sig. Men jo tröjan är fin med stärnorna på ärmarna.

    SvaraRadera
  2. Åh, jättesnygg! Älskade detaljen med stjärnorna på armbågarna, mycket snyggare än dom vanliga armbågsskydden ;)

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med stjärnor på armbågarna! En sådan symaskin skulle man ha!
    Ha en finfin lördag!
    kram

    SvaraRadera
  4. Haha...den där tröjan har jag precis inhandlat!
    Lyckos du som kan SY dina egna:)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du tittade in till mig. Du är grym på att sy vännen, jag måste se till att följa dig så att jag kan titta på alla dina alster :)

    Kram Ester

    SvaraRadera
  6. Wow! En superdupermodern symaskin ser jag! Inte som min från 1800 kallt. Eller iallafall sen typ min egen högstadietid :)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Men nej vad coolt!! Shit pommes, sånt där vill jag också kunna göra :-D

    SvaraRadera
  8. Hej och tack för titten hos mig! Men säger jag bara vilken symaskin, hade ingen aning om att de var så bra nuförtiden! Jättefina stjärnor!
    Kram Helena

    SvaraRadera