tisdag 7 augusti 2012

När jag blir frisk...




När jag blir frisk.....

då skall jag minsann ta tag i och sy klart min älskade jacka. Ni som har sett den förut kanske ser att jag har minsann kommit en liten bit på vägen och nu är det egentligen inte så mycket kvar innan den är klar.
Fodret skall sys dit och fickorna skall sys fast och sedan har vi ju det där med förlängningen av ärmarna som jag  känner mest motstånd mot.
Men sedan så är den klar för en stadstur!

Jag har så länge jag kan minnas varit så svag för jackor och liknande i Chaneltyg. Det var väl inte riktig vad man basunerade ut som tonåring på det glada 80-talet, men så var det.
Jag har genom åren sytt några stycken och bland annat en creme vit som jag lade hur mycket tid som helst på och den blev så fin. Den borde ligga på vinden och jag skall minsann ta och leta upp den.Den borde passa min någon i min närhet.


Annars är jag inte pigg och har halsmandlar som potatisar och feber...
I natt har jag haft röriga feberdrömmar, badat i svett och ömsom huttrat och hackat tändet, snarkat mer än vanligt och ni hör att det har varit en riktig höjdarnatt med andra ord.
Imorgon SKA jag vara bättre!

8 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig blogg du har! Tack för titten!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se din jacka. Den kommer att bli fin. Jag gillar lösningen med underkragen. Nu vill vi se den med dig inuti =)

    Hoppas du mår bättre. Se till att kurera dig ordentligt så du inte får några bakslag.

    Tillfriskningskramar

    SvaraRadera
  3. Åh den kommer bli superfin:)

    Så krya på dig nu så att du orkar ta tag i resten, det var ju inte mycket kvar!

    Kryakramar Åsa

    SvaraRadera
  4. Krya på dig Mirre! Den där kappan... Wow! Ser fram emot en livebild :)

    SvaraRadera
  5. Är det en gammal jacka du utgått från eller har du sytt den från grunden? Fin i vilket fall! /Ica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sytt jackan från grunden och jag har även gjort alla broderierna på min symaskin.

      Radera
  6. Åh, stackars! Krya på dig vännen!

    Men du! Vilken jacka! Jag är helt såld!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Du kommer att bli höstens finaste i den jackan! Skynda att bli frisk!

    SvaraRadera