fredag 10 augusti 2012

At Lotta´s place..









Jag satt igår och kollade igenom mina minneskort och ramlade på dessa bilder, som jag fotade hos min vän Lotta. Det är svårt att fatta att dessa bilder är tagna för snart ett år sedan...
Lotta är ju otroligt duktig på att sy och har en fingertoppskänsla  att kombinera ihop färger och material och resultatet blir till alldeles, alldeles speciella kläder.

Jag fick äran att fota hennes två tjejer och några av er har redan sett dessa bilder, men jag blev så glad och inspirerad när jag så att säga återupptäckte dem, så jag vill visa några av dem ännu en gång...
Sedan har ju Lotta dessutom en alldeles underbar trädgård, med små oväntade överraskningar i varje hörn, så detta blev en alldeles magisk lördagsförmiddag i mitten av september förra året.


Lotta är för mig en otrolig inspirationskälla i min sömnad och jag skall nog fråga om jag inte får komma och fota lite mer hos henne och på hennes två underbara döttrar..

Sedan hoppas vi ju på en magiskt vacker höst!

9 kommentarer:

  1. Så jättesöt tunika, färgen gillar jag!
    Så snällt att du tänkte på mig, Åsa använder Photoshop men det programmet gör mig galen. Har tillbringat flera timmar och det funkar inte..
    Har vana av Picmonkey o Photoscape, om du vill du lotsa mig fram och tala om hur jag ska få till en text vore jag såå glad!

    Kram o trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha!!
    Paint är nytt för mig, ska genast kolla...

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Nu vill jag bjuda dig på tårta men vet inte var du bor. Lyckades med headern tack vara dig, sötis! Tack för hjälpen!

    kram

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vill ni ha en trisslott? Eller vinna städning hos er?

    Vi har en kul tävling hos oss just nu. Vinsten är en gratis hemstädning, eller så får man en trisslott.

    Ni hittar tävlingen här: http://www.cleaningservices.se/kampanjer/blogga-om-oss-fa-en-trisslott/


    / Alexandra på Cleaning Services

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Jag gillar de där nötta urnorna som din vän har i trädgården.

    Kram Ester

    SvaraRadera
  6. Hej Mirre!
    Åh vad kul att jag hittade din fina blogg!
    Du är otroligt duktig på att sy!

    kram Susanne Kings

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blogg! Perfekt med lite sy-tips! Lär återvända!

    SvaraRadera
  8. Har din vän Lotta en egen blogg? Det vore lite kul att se mer av henne också. /Ica

    SvaraRadera