tisdag 28 augusti 2012

Paisley indeed


 (Bild lånad från Creative Lounge)




(Bild lånad från attvarnågonsfru)

(Bild lånad från Bonaparte)

(Bild lånad från Husqvarna Viking)


Paisley-mönster, alltså...
Jag är så svag för dem och såklart jag föll som en fura när jag fick syn på denna underbara kofta på Emma (attvaranågonsfru)
Koftan kommer från Day Birger et Mikkelsen och jag tycker den är ljuvlig som sagt.


Nu var koftan lite för kort för att jag skall trivas, så jag tänker brodera liknande motiv på en annan kofta och kanske till och med freestyla lite med pärlor eller liknade.
Har fortfarande en stor kasse med glaspärlor från mina mellanstadieår när jag och mina systrar trädde halsband på löpande band
Jag har klickat hem den här grå koftan från Bonaparte och tänker använda mig av brodermotiven ovan..
Men först av allt skall jag se till att fixa tvättmaskinen som behagar att trilskas! Igen!
Ja, så är det ibland... Vardagssysslorna står i vägen för kreativiteten!

Men, men..
Jag skall nog kirra till det här också! Jag är rätt bra på att hota... Ja, tvättmaskiner då!







5 kommentarer:

  1. Vilken smart ide! Den stjäl jag rätt av tror jag. Jag behöver nog inte klicka hem någon ny kofta utan jag får ta av mitt lager men det kan ju hotta upp en gammal kofta. Du är en härlig idéspruta :-))

    SvaraRadera
  2. Säger det samma, kom just på att jag har en ny kofta som jag aldrig gillat..Kanske man skulle testa med att sy på lite borderi:O)) Kram

    SvaraRadera
  3. Kreativiteten är det verkligen inget fel på :) Måste vara härligt att bära ett egendesignat plagg. Du måste bara visa upp slutresultatet!

    Må gott och ta väl hand om dig! Kram Ester

    SvaraRadera
  4. Brukar göra om tröjor som har blivit för trånga , klipper upp dem i mitten och syr på något band eller spets. Brukar bli fin fina, tror att den kofta kommer att bli super! Mvh Carina

    SvaraRadera
  5. Åh, det är verkligen superfint med paisley, mer paisley åt folket! :)

    SvaraRadera