fredag 24 augusti 2012

Premiär för Ohlssons Tyger i Jönköping














Mina tygfynd!







Ja säger bara det...Vilken dag!


Ohlssons Tyger slog upp dörrarna till sin nya butik här i Jönköping och hade det inte varit för en ilsket gul blinkande bensinlampa så hade jag som utlovat hängt på låset till butiken.

För er som läst min blogg ett tag vet att jag blev så glad när jag hittade Ohlssons Tygaffär i Stockholm på bekvämt gångavstånd från min systers place och att jag då fick reda på att de skulle öppna en butik HÄR i höst!
Lycka!


Idag var den stora dagen inne och för en tygälskare som jag är detta bara himmelriket!
Butiken ligger på Smedjegatan 27  (gamla Akedemibokhandelns lokaler) och det fanns så mycket fint att välja på så jag blev alldeles salig.
Ja, titta på bilderna och njut!
Jag gick loss bland stuvarna och till min  förtjusning hittade jag flera så fina spetstyger .
En stoor jeansstuv fick även följa med mig hem och mitt tygkalas blev inte dyrt alls! Bra priser med andra ord!


Nu riktade jag in mig på modetygerna, men det fanns så mycket fina saker till hemmet också. Kuddar, örngott, överkast, handdukar, badrumsmattor... You name it!


Sedan fick jag även nöjet att prata med tjusiga Rode som ni kan se på bilden. Rode skriver på Tygbloggen.se och var  en underbart varm och trevlig kvinna med känsla för design.

Ni kan också se den fina blusen som en av tjejerna i kassan hade på sig. Den var verkligen fin och sydd av ett örngott!!
Ahh, vilken upplevelse detta var och det är flera tyger som jag klämde på som jag nog måste få låta få följa med mig hem!
Snart dags för ett nytt besök med andra ord!


Sedan lyckades jag få till en lunch på stan med min make, solen sken och 
man kan bara säga;
Fab Friday!

10 kommentarer:

  1. Roligt med en ny tygaffär. Jag förstår att det blev en lyckad fredag.

    SvaraRadera
  2. Ååh va jag önskar att jag bodde kvar utanför jkpg!!!!

    SvaraRadera
  3. Ahh, det visste inte jag!! Det har jag helt missat. Nu måste jag ta en tur till stan. Synd att vi ska ha barnkalas här imorgon för då hinner jag inte åka. Kanske tur det förresten. Jag har precis fått lön men har inte plats i hyllorna för mer tyg. Men sen....snart...man kan ju titta bara;-)

    SvaraRadera
  4. Jag får hålla mig till att handla i butiken på Sveavägen - men fint var det i Jönköping av dina bilder att döma - trevligt inlägg.

    SvaraRadera
  5. Jättefin affär och säkert ett eldorado för sykunniga ;)

    Stor helgkram!
    Ester

    SvaraRadera
  6. åhhh, va spännade o jag som ska till Jönk. imorgon på kalas, får nog dock sikta in mig på affären en annan gång..Kram Immi

    SvaraRadera
  7. Ooh vilka härliga tyger!! Lyckliga dig som har en så fin tygaffär så nära!

    SvaraRadera
  8. Hade jag inte en aning om. Spännande! Jag som saknat en tygaffär i centrum o nu äntligen? Imorgon bär det av dit. Nu gäller det att sova fort. Go´natt!

    SvaraRadera
  9. Ser helt underbart ut, kanske jag tar en tur till Jönköping. Får kanske tid att kika in där, i samband med ev köp av en ny bil! Ska bli spännande att se vad du ska sy!

    SvaraRadera
  10. Åh, tack för ett fantastiskt tips! Är på besök i jkpg med några timmar över på måndag, nu vet jag precis vad jag ska göra! Vilken tur att jag kikade in här hos dig! /Maria

    SvaraRadera