måndag 2 januari 2012

Viss ordning i kaoset


I detta block klippte jag för ca 3 år sedan ut en liten provbit av alla de tyger jag då hade i min ägo.
Det tog en hel dag att klippa ut, mäta upp bitarna och sedan lägga dem i numrerade korgar, men det var värt varenda sekund. Det bringade som sagt, lite mer ordning i mitt kaos.

Nu har en del hänt sedan dess. Jag har såklart köpt nya tyger, en del tyger har jag använt och vissa har jag sålt, men idag när jag letade efter ett visst sorts tyg kunde jag med hjälp av mitt block hitta precis vad jag var ute efter.

1 kommentar:

  1. Vilken bra idée !!!! Den kommer jag att härma med glädje... tycker det är så svårt att hitta tyget man vill ha som man tror sig komma ihåg at tman hde men var??? Godfortsättning på året... Om jaginte sagt det innan... du har en underbar blogg.../ Tyglina

    SvaraRadera