måndag 9 januari 2012

En kudde är klar, eller nästan iallafall

För lääänge sedan började jag brodera på detta thaisiden med tanken att det skulle bli en kudde.. Ja, sedan blev det inte mer förrän nu i helgen.
Nu haver jag minsann sytt ihop kudden och den är nästan klar. Jag saknar nämligen innerkudde till den. Min vana trogen när det gäller sömnad till hemmet antog kudden lite ovanliga mått, så en standard innerkudde är inte att tänka på.. Nu är ju Google en flickas bästa vän och jag har minsann snokat upp en innerkudde som säljs på Jysk för det facila priset av 59,95:- Helt överkomligt med andra ord. Den går under beteckningen Juniorkudde, så nu har jag minsann gjort en juniorkudde i thaisiden med Kaffe Fassett broderier på.. Ingen dålig kombination! Ha,ha..

Nä, jag är mest nöjd med att ha avslutat ett projekt som annars löpte stor risk att bli ett UFO (Unfinished object)


´
Jag som kallar mig för en rätt beige person älskar verkligen de här starka färgerna i Kaffe Fassetts broderi. På min kudde har jag broderat två designs á 75 000 stygn vardera, så broderiet tog sin lilla tid inklusive trådbyten, men såhär efteråt tycker jag att det var värt varenda liten sekund..
 Broderkortet heter Serendipity och har nummer 145.
Ja, har man inte en vit passande dragkedja hemma tar man en mörkgrön sådan och säger att man vill bryta konventionen lite..Hmmm...

4 kommentarer:

  1. Oh, så jättevackert! Är också svag för Fassett...

    SvaraRadera
  2. Tjusig kudde må jag säga!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Men oj vad man kan med en sådan symaskin!! Kul när något blir helt klart. Man har ju olika projekt instoppade här och där, när något inte riktigt gick som det skulle.

    SvaraRadera