onsdag 25 januari 2012

Mitt hem..


Mitt hem är en blandning av lite olika inredningsstilar och retro har jag tidigare haft lite svårt för och färgen grönt har väl inte heller riktigt varit min cup of tea.. Jag har dock kapitulerat och insett att grönt är skönt och nu finner man många sköna ,gröna saker i mitt hem.
Förra sommaren sydde jag dessa gardiner och som ni ser hänger de fortfarande uppe i vardagsrummet.
De var väldigt svåra att sy för de drog sig något enormt och trots att det bara var raka längder tog det en hel dag att förfärdiga dem.
Kan du på din symaskin välja om nålen skall stanna  nere i tyget när du släpper trampan underlättar det mycket vid just gardinsömnad, för det hindrar att stora tygsjok flyttar på sig. Nålstoppet låser helt enkelt tyget på rätt ställe.

1 kommentar: