onsdag 18 april 2012

När man går på upptäcktsfärd../ When going to an expedition..

Jorå, jag har varit på upptäcktsfärd på vår vind...
Det kanske inte låter som en spännade utflykt , men det var det kan jag lova. Vi har en vind som man kommer till genom att dra ned en stege från en lucka i taket och sedan klättra upp till vinden via stegen. jag tar mig inte så ofta upp till vår vind för att det är med andra ord ett helt företag att ta sig dit.
Däruppe förvarar vi mest barnens gamla grejor och en del mindre saker vi inte har hjärta att göra oss av med.
Ja, sedan finns det ju mina tyger där uppe också. Såklart! Jag har genom åren samlat på mig en ansenlig mängd tyger och en del förvaras uppe på vinden.

Jag visste att jag hade ett tyg däruppe som skulle vara perfekt till underkläder och jag klättrade glad ihågen upp dit.
Jag hittade mitt tyg till underkläder som ni kan se ovan och jag hittade även en rulle med tunt jeanstyg! Perfekt!



Seden hittade jag något annat också!


Nämligen två fina meter av mitt "Chanel"-tyg!!!
Hur är det ställt i huvudet när man glömmer bort en sådan viktigt detalj att jag faktiskt köpte till mer tyg?!
Nu kan man säga till mitt försvar att detta tyg inte var exakt likadant  som det andra och det är nog därför som jag "sorterat" bort det i minnet. Nu har jag fått så fina råd och tips angående mina för korta ärmar av er läsare och jag kommer att lyssa på era ord och göra en förlängning .jag kommer även att sticka muddarna och ha dem lösa.
Jag är så glad, så glad för jag drömde om att göra en liten matchande väska och nu har jag faktiskt möjlighet att göra en sådan.



Det är inte exakt lika, men till ärmförlänning är det gott nog!


*

I have been to an exploring expedition to our attic... This doesn´t sound like an exciting adventure, but I can guarantee that it was somewhat surprising!
You reach our attic through a hatch in the ceiling, pull down a ladder and then climb up to the attic. I don´t go up to the attic very often, because of the difficulties to go there.
We keep some of our children’s stuff up there and things that we don´t have heart to throw away.
I´ve bought a lot of fabric throughout the years and some of it I keep in boxes up there.
My mind was set on finding some fabrics for underwear that I knew that it was somewhere in a box. I found it and a found a lot of jeans fabric as well and surprisingly enough I found 2 meters of my "Chanel" fabric. How could I´ve forgotten that I actually bought some more?
To my defense I must admit that the fabrics aren’t a perfect match, so that is an explanation why I didn´t keep this in mind.
I´ve received so many good tips from you readers how to manage the fact that the sleeves was too short and I´m going to listen to them and use some of this fabric to lengthen the sleeves. I´m going to knit the wristlers but keeping them loose and use them a cold winter’s day.
I´m also so glad that I´m now able to make a little clutch in this fabric...
Happy, happy!!


3 kommentarer:

  1. Du verkar ha en skattgömma på din vind ;)

    Det skall bli så kul att se jackan färdig samt vad det blir av de andra tygerna.

    SvaraRadera
  2. Men tänk vilken lycka! Jag gläds med dig. =)

    SvaraRadera
  3. Tänk vilken tur man kan ha ibland! Så är det nog lite till mans för oss sytokiga, att vi har mer än vad vi vet om! Följer din jacka med spänning! Kram..

    SvaraRadera