tisdag 17 april 2012

Jag har ett problem... / I´ve got a problem

(Bild Lånad från Facebook)

Jag har sytt flitigt på min kappa i helgen och kommit en bra bit på väg, när det uppstod ett stort problem! Ärmarna är för korta. De är helt perfekta ofållade, men lägger jag upp dem blir de för korta!
Jag har funderat och funderat på vad jag skall göra eftersom jag inte har mer tyg och lösningen är helt enkelt att jag får sticka ett par muddar och på så sätt förlänga ärmen.
Jag var ute i Butiken igår och inhandlade garn, så nu väntar stickorna...


*
I´ve been working hard during this weekend and I´ve made some progress with my jacket., but then a quite big problem occured. The sleeves are to short! They are perpect as they are now, but with hem they absolutelywill be to short. I´ve thinking how to solve my problem since I haven´t got any fabric left and the solution is to knit a pair of wrislets and in that way lengthen the sleeve.
Yesterday I visited  Butiken and bought some yarn and now the knittingneedles are calling...

5 kommentarer:

  1. det ska bli så spännande att se resultatet!/Åsa

    SvaraRadera
  2. Mirre
    Varför gör du ine som på herrbyxor?
    Sy en minimal sömsmån på en "remsa" kantband eller vad man nu ska kalla det och vik upp den. Man kan ju också ta ett kontrasterande enfärgat tyg.
    Det kan väl knappast var 5 millimeter som är den kritiska gränsen? Fodret får du sätta i den biten.

    SvaraRadera
  3. Jo kom på en sak till :-)
    Du kan ju sy "slag" av samma tyg som du broderat krage då följer du ju upp det hela.
    /L8

    SvaraRadera
  4. Ja, antingen muddar eller göra ett ärmavslut av fodret med samma broderade blomslinga som upptill...

    SvaraRadera
  5. Varför inte göra ärmarna lite kortare. Jag tycker själv att det är jättesnyggt med ärmar som inte är i fullängd. Resultatet blir lite nättare och om man vill kan man ha en liten lös stickad handledsmudd under när det är kyligt.Många av Chanels modeller är lite kortare i längden så i din fina "Chanel" jacka skulle det bli väldigt snyggt.
    Ha en skön dag/Anki

    SvaraRadera