lördag 21 april 2012

Butiken

Det finns platser och personer som man söker upp för att få inspiration...
Ett sådant ställe är just Butiken i Tenhult. Ni vet ju att jag åkte dit för att inhandla garn till mina muddar och då passade jag även på att  ta lite bilder.
Jag älskar att gå runt och bara insupa atomsfären... Jag tittar förstås på kläderna och det kan vara små, små detaljer här och där som liksom triggar igång kreativiteten till att göra något själv.

*
The are persons and places you go to for inspiration... One of these places is just Butiken in Tenhult.
You know I went there to buy some yarn for my wristlers and in the same time I took some shot of the interior.
I just love to go around in the shop and feel the atmosphere. Of course I take a good look at all the clothes and it can be the tiny details somewhere that triggers my creativity..



Underbar kofta från Darling och jag tycker pärlbandet är så fint.

*
A lovely little cardigan from Darling and I think that the detail with the pearls is so nice.

Även denna jacka är från Darling och jag älskar den lilla detaljen med spetsen i fodret.
Jag sydde en liknande jacka för några år sedan, men den krympte i garderoben och jag ångrar verkligen att jag gjorde mig av med den. Dessutom tror jag att jag slängde mönstret när jag hade utrensning bland mina sysaker förra våren.
Jag skall iallafall ta en extra titt och se om mönstret inte finns kvar, för jag blev så sugen på att sy en egen liten dräktjacka.

*
This little jacket is also from Darling and I just love the detail with the lace in the lining.
I made a similar jacket some years ago but it shrank in my weardrobe ( gained weight) and I do regret that I got rid of it. Unfortunately I also think that I threw away the pattern last spring.
But I´m going to take a close look and see if the pattern is still in one of my drawers, because I´m so inspired to make a little jacket like the one above for myself.



Jag älskar deras smycken och en ring jag har köpt där bär jag varje dag

*
I just adore all of their jewelleries and I carry one ring I´ve bought there everyday.




2 kommentarer:

  1. Vilka fina saker! Jag förstår att du tycker om att titta i den butiken.

    SvaraRadera
  2. I love the shoes!!

    Have a nice weekend!
    Christine

    SvaraRadera