söndag 8 april 2012

PicMonkey- Photo Editing Made of Win

Ni får ursäkta, men nu kommer ett inlägg som inte handlar om sömnad utan om fotoredigering.
Jag redigerar alla mina bilder i Picnik, men som en del av er vet kommer Picnik att stängas ned nu här i mitten av april. Jag har varit uppriktigt ledsen över det, för jag tycker det har varit ett så smidigt sätt att reidgera bilder. Jag vet att Photoshop är det ultimata, men jag är alldeles för lat att lära mig.
Nu har jag emllertid hittat till



och friden är återställd, för det är nästan exakt som Picnik.
Här har jag lekt lite med bilden ovan och bla har PicMonkey en funktion som heter Dusk och som jag redan är så förtjust i och som gör bilderna härligt kvällsaktiga.
Jomen. förresten jag har ju faktiskt sytt sonens jacka han har på bilden, så lite sömnad blev det allt.
In och testa, om ni kan slita er från symaskinerna!

*
I use Picnik to edit all my pictures and unfortunately Picnik is closing down in the middle of this month. I´ve been truly sorry over this, but now I´ve found a new place online to edit my pictures
and it´s called


Give it a try if you can leave the sewingmachine!


2 kommentarer:

  1. Det måste jag testa.
    Hur går det med kappan;)./Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag sörjer också Picnik...

    SvaraRadera