onsdag 4 april 2012

Ännu en anledning till.../ Another reason why...

Broderiet som ni ser här på min kappa var också en av anledningarna till att min kappa blev liggandes i så många år. Det blev helt fel! Det ser bara tufsigt ut och passade inte alls till det mönstrade tyget.


*
The embroidery you can see above is also one reason why my jacket was left unfinished for so many years. It was totally wrong for that kind of fabric and looks very rough and rugged.

(Bilder lånade från Husqvarna Viking)
Dessa broderier från broderkort nr 80 är verkligen snygga och jag har sett denna blåa thaisidenstopp i verkligenheten och den är bara så fin.
Nu är det ju så att alla broderier gör sig inte bra överallt och det som var menat som en liten tuff grej, blev helt fel.
Jag får givetvis då  sprätta bort broderiet och om du blir  tvungen att sprätta så låt mellanlägget vara kvar, för det underlättar och det är enklast att sprätta från baksidan. Se bilden nedan.

Ja,ja har man inte jobb så skaffar man sig det...
Nu vet jag iallfall vad jag skall sysselsätta mig med framför TV:n ikväll.

*

These embroideries from card nr 80 are very pretty and I have seen the silktop above in real life and it is absolute gorgeous, but all embrideries don´t do the magic everywhere and what was meant to be a nice detail turned out to be a real disaster on my jacket.
I´ll have to unstitch the embroideries and a trick is to  keep the tear-away stabilizer and unstitch from the backside.
Well,well if you havn´t got anything to do, you just get it.. (irony)
Unless I know what to do tonight while I´m watching TV


3 kommentarer:

  1. Ja du ibland blir det inte som man tänkt sig. Tur att du har mellanlägget kvar annars hade det nog blivit svårt att se på det mönstrade tyget.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Kommer att bli jättefin!

    SvaraRadera