tisdag 10 april 2012

Kragen del 2 / The Collar Part 2








Jag syr och jag syr på min kappa... Det går sakta men säkert framåt och det har varit till stor hjälp att skriva om den, för jag har verkligen tagit mig tid att sy.
Kragen är nu färdigbroderad och det tog sin lilla stund, men det var det värt.
 Jag fick göra broderiet i två steg eftersom mönsret inte är tillräckligt långt för att täcka hela kragen i ett stycke.
Jag visste att broderiet på den andra delen skulle vara för stort så för att inte slösa med värdefull sytid och även för den delen tråd så tog jag smidigt bort ca 3 cm i 5D( broderprogrammet).
Se bilder ovan.
Ja, jag säger bara...Fortsättning följer!

*
I sew and sew on my jacket... Slowly but steadily I move forward and it has been to great help writing about it in this blog, because I´ve really taken the time to sew.
I´ve now made the remaining part of the  embroiderý on the collar and it took its time, but was worth the effort for sure.
I had to make the embroidery in two steps because it wasn´t big enough to cover the collar. Since I knew that the remaining embroidery was a little bit too big and  since I didn´t want to waste valuable sewingtime and thread as well ,I easily cut away about 3 cm in 5D ( the Embrodery Program) Have a look on the pictures above.
I can only say; to be continued!

2 kommentarer:

  1. Färgerna är verkligen härliga!/Åsa

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig Mirre! Väntar med spänning på att få se den färdiga kappan :-)

    SvaraRadera