lördag 14 april 2012

Äkta glädje.../ Pure joy..

Det finns stunder så jag blir så glad så hjärtart hoppar och ett av dessa stunder inträffade när jag kom hem från en lång kurs i veckan. Då hittade jag nämlligen ett stort brunt kuvert adresserat till mig och inuti låg två påsar med material till trosor från Lisa på LG Sömnad.
Det var helt underbara tyger, spetsar och resårband av högsta kvalitet.
Sedan var allt så omsorgsfullt och nedpackat att bara den detaljen gjorde mig så glad. Nu har jag givetvis varit och rotat i påsarna så den fina packningen gör sig inte rättvisa på bilden
Jag blev så glad,så glad  för nu skall här sys underkläder av högsta rang!


När det var Syfestival i Jönköping för ca ett år sedan så var jag givetvis där. Jag gick och klämde, kände och shoppade en hel massa tyger tills plånboken nästan var tom.. När vi skulle gå hem upptäckte jag LG Sömnad´s bord och där fanns de allra mest  fantastiska underklädestyger . Klart att jag shoppade lite mer tyg och det resulterade i de allra bästa underkläder jag någonsin ägt.
De är fortfarande lika fina som när jag sydde dem och har inte tappat formen.
Hur de såg ut kan ni se

Till helgen skall jag sätta igång med att sy av de fina,fina tygerna från LG Sömnad och jag tänker även deltaga i
Mulliga M´s  BH-Sew Along

Den hittar ni


Sedan det bästa av allt... Det kommer upp en tävling här i bloggen med möjlighet att vinna fin,fina priser från LG Sömnad.

Stay tuned!

*
There are moments in my life when the heart sort of spills over with joy and one of these moments occured during this week when I found a big, brown envelop adressed to me in the mail.
The envelop from Lisa , LG Sömnad contained fabric to the most lovely underwear you can imagine.
It was very carefully packed and that is a detail that really can make my heart shiver with joy.
Now, I´ve poked around in the bag so the the picture doesn´t do the original packing justice.
 Now I´m looking forward in excitement to sew underwear of highest quality.


I am also going to participate in this virtual Sew Along and we are going to sew a bra together.
You can find it

And the best of all... I´m going to have a competion here in my blog where you can win lovely prices from LG Sömnad

Stay tuned!











3 kommentarer:

  1. Det ska bli så kul men det är lite pirrigt! Vilken modell blir det för dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns tryggt nät du leder oss framåt och det komemr du att göra med bravur! :)

      För mig blir det ett LG Sömnads mönster med bygel och kant där nere.

      Radera
  2. Men vad mycket fint du sytt och har redan tjuvstartat med underkläder. Ska bli spännande att följa alla.
    Typsnittet jag använt till mina hundhalsband är ett färdigt i från Embird.

    SvaraRadera