fredag 29 november 2013

Stjärnsmällar



Här är en stjärna som jag köpte i Berlin och den är redan upphängd i ett dörrvalv. 
Äldste sonen tycker dock den är sådär fin, för han har sprungit in i den ett antal gånger . Han sträcker ju sig som bekant lite längre över marken än de flesta av oss och det ser så roligt ut nu när han duckar och parerar för stjärnsmällar.

Jo!
Det finns mer pynt än stjärnor på för låg höjd och nu stundar ju vackraste högtiden och i helgen skall hemmet förberedas för adventsfirande.
Jag hittade några bortsprungna gardiner när jag städade garderoben förra helgen och kanske de skall sys om till nya julgardiner. Maken tror att de med min takt blir färdiga lagom till påsk, men vi får väl se...

1 kommentar:

  1. Det är så mysigt med allt julstök tycker jag :) Stjärnan gillar jag, annorlunda, men fin!!

    SvaraRadera