måndag 25 november 2013

En scull som fastnade i tysk tull..

eller tysk säkerhetskontroll är nog det mer korrekta...

Lite cool kände jag  mig i min nya scull T-shirt inköpt på H&M ( !!), men så lagom cool var jag inte när den gav storutslag i säkerhetskontrollen när vi skulle flyga hem från Berlin. Då tror jag genast att vakterna skall misstänka mig för en terrorist som kanske har lite inplanerade illdåd. Så är verkligen inte fallet och jag är nog snarare terrorist minus "erro" men det här med säkerhetskontroller och beteende när man skall flyga fascinerar mig verkligen och flygrädda jag är så glad för att den trots allt fungerar så effektivt...

Jag har sett vuxna män gråta för att de skall behöva lämna ifrån sig en liten flaska whiskey i säkerhetskontrollen, damer arga så att de hoppar för att de måste checka in sin parfym, småbarnsföräldrar som har blivit fråntagna  all välling de hade och personer som fått gå igenom metallbågen så många gånger med  rött utslag varje gång och svettigare och svettigare skjorta för varje gång, misstänkta individer som blivit bortförda av personalen Jag har fått ilska blickar av en säkerthetsvakt i London som tyckte att min handväska var mycket misstänksam... Det kanske berodde på att jag hade min locktång med telefonkrullliga sladd intill min stora väckarklocka. Kanske,kanske dumt gjort!

Men allra ,allra roligast var när äldste sonen lyckades utlösa storlarm på Landvetter...Ja, i och för sig så var det inte så roligt då, men nu skrattar vi åt det! Den historien förtjänar nog ett eget inlägg förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar