tisdag 19 november 2013

På promenad genom Berlin






Ja, Berlin överraskade mig verkligen! I en positiv bemärkelse! Min tidigare sinnebild var en grå stad med dystra kulisser och istället jag möttes av en sprudlande och vänligt omfamnade stad. Jag kan verkligen tänka mig att åka tillbaka igen och för mig är det ett gott betyg...
För en gångs skulle så släpade jag med mig den stora kameran när vi promenerade runt i Berlin och det fanns så mycket att titta på och så mycket att fota. Jag fastnar oftast vid detaljer när vi går runt i städer och dessa bilder ovan är några av mina få bilder som visar själva staden.


Vi har ätit gott, shoppat, tankat välbefinnande och ja, det har verkligen varit en toppenresa på alla sätt och vis med nya upplevelser. Upplevelser som man kan lära sig något av och som gör att jag känner ännu större tacksamhet över det livet vi lever i Sverige.

Ja, jag hoppas att ni står ut med lite fler Berlinbilder en annan dag.

1 kommentar:

  1. Kul med Berlin bilder, känner samma som du beskrev, besökte Berlin i somras
    Underbar stad och vänlig, men många tankegångar får man när man vandrar där.
    Min dotter var där för 3;e gången och sa att det blir bara bättre för var gång

    SvaraRadera