tisdag 9 augusti 2011

Retro jacka..

Denna jacka tycker jag är så otroligt cool.. 
Svärmor sydde den på 60-talet eller möjligtvis 70-talet och den hänger i hennes garderob i stugan. Hade det inte varit så att den är alldeles för liten för mig skulle jag ha bett att få den för länge sedan.
Den är så fin med sina detaljer; skärpet, knäppningen och de roliga fickorna.
Nu blev inte bilderna de bästa för jag lånade makens kamera och vi kom inte riktigt överrens. Alltså kameran och jag.. 

Knapparna är lite medfarna med åldern och liksom torkat med ngr små sprickor som följd

Tyget är av allra mjukaste bomull och var nog redan färdigquiltat när svärmor köpte det.
Svärmor har liksom många andra mammor i den generationen sytt massor av kläder både till sig och till barnen. Det finns många fina saker hon sytt kvar och kanske att de dyker upp här på bloggen..

1 kommentar:

  1. Mycket läcker. Synd att den inte passade. Men den är fint ögongodis :-)

    SvaraRadera