söndag 21 augusti 2011

När jag städar och vad man hittar då...

 Emellanåt drabbas jag av en lust att göra fint omkring mig.. Det är sällan sådana stunder inträffar, och då det gäller att gripa den flyktiga känslan i farten. Garderobsstädning blev det i alla fall. Jag belamrade hela hallen med bra-att-ha saker som inte var riktigt så bra som jag inbillat mig. 
I ett hörn av garderoben fann jag detta projekt uppspänt och klart. Jag har sett den tidigare och tänkt att den skall jag göra klar, men det blev liksom ett projekt med låg prioritet. Jag ville verkligen inte slänga den och då gällde det att göra något åt den och faktiskt göra ett avslut någon gång.
Jag vet att jag för så länge sedan när jag satte igång med denna lilla börs från Purses Pizzaz förstorade den rejält och jag hade för mig att det var maxförstoring på broderiet, men det återstod ju att se


 
 Man kan hitta saker när man städar också.
Jag har letat efter min rullmatta för att skära till diverse band och så, men den fanns ingenstans. Nu hittade jag den, men den var använd till något helt annat än jag hade tänkt mig Äldste sonen hade haft den när han ritat och han hade karvat och dekorerat den rejält så det var bara att  låta den möta sitt öde på sortergården.



Ja, vad säger man.. Jag hittade ett gökur också i yngste sonens garderob. Trasigt dessutom. När han inte såg så lät jag det gå till sortergården också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar