lördag 15 december 2012

Brodering med undertråd!





Jag är så förtjust i detta broderkort som heter Delicate Embroderies (Nr 232) och har sytt en hel del därifrån.
Nu skall det ju vara tunnare tråd till dessa broderier och jag beställde en del tråd från USA. Idag behövde jag svart tråd och eftersom jag dumt nog inte köpte svart sådan tråd så fick jag ta mig en funderare på vad jag skulle göra. Det var dessutom så att min vanliga svarta brodertråd var slut, så även det alternativet var out of question.
Ögonen föll på den färdigspolade undertråden från Gütermann som låg på sybordet. Den tråden  är fasligt tunn och dessutom lite glansig. Jag provade på vinst och förlust och det fungerade! Jippie!
Jag är så nöjd med resultatet och jag hoppas att den lilla flicka som skall få den klänningen också blir nöjd.

1 kommentar: