onsdag 28 augusti 2013

Eco Clean Face White Clay från c/o Gerd




Det här med ansiktsrengöring är inget enkelt kapitel för mig. Jag har blandhy som så många andra kvinnor och där blir det lite problem. Antingen tycker jag att rengöringskrämerna lämnar en fet hinna  eller så blir jag så uttorkad så att det stramar i hela ansiktet. Genom åren har jag testat en hel del produkter och därför var det viss skepsis jag provade c/o Gerds ekologiska rengöring. 
Men!
Jag är så nöjd och den rengör huden utan att lämna en äcklig hinna eller att jag känner mig helt uttorkad i hyn. Jag är dock inte helt såld på doften, men resultatet överväger så många gånger mer. Denna rengöringskräm är helt klart bland det bästa jag någonsin provat och kommer att ha sin självklara plats i mitt badrumsskåp.


Så här står det om produkten på c/o Gerds hemsida:
"c/o Gerd´s eco Clean Face White Clay är en balanserande rengöring för dig med blandhy. Innehåller lugnande vit lera som även har en lätt sammandragande effekt på huden. Fungerar utmärkt att använda för att ta bort make up med. "

Du hittar den här


2 kommentarer:

  1. Ja, det där med hudvård är ingen lätt sak. Själv har jag blivit hjälpt av ett ungerskt märke. Min ungerska väninna är kosmetolog och har de produkterna. Roligt att du hittat rätt. Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Den där har jag aldrig hört talas om, den ska nog ta och titta närmare på:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera