onsdag 14 augusti 2013

Att sy i siden-En Greta blus


Greta Modell Pia

När jag skall sy i sidentyger så väljer jag alltid en helt ny nål. Det är väldigt viktigt, för annars kan det bli fula trådar i tyget som går upp.
Jag tycker att microtex nålar fungerar allra bäst för de är vassare i spetsen än vanliga nålar och således blir det bäst resultat.
I detta fallet var det en storlek L på blusen som skulle bli en strl m och ja hoppas nu att resultatet blir bra. jag sydde först in den efter mått och sedan klippte jag bort överflödigt tyg och overlockade kanten som ni ser ovan. Jag hade tur och hade en nästan perfekt nyans på overlock-tråd hemma.Närmare än så går nog i och för sig inte att komma.

Ja, sedan var det ju en strl XL på Greta-klänning som skulle förvandlas till en strl M det också, men det är en helt annan historia och fler bilder kommer ikväll och imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar