fredag 26 juli 2013

Vanish Fläckborttagningstest Före och efter



Som en del har sett på ikonen på bloggen så är jag en Buzzador. Det innebär att man får testa och utvärdera olika produkter i kampanjer som Buzzador har. Den här gången kom jag med i en fläckborttagningskampanj och har nu fått prova Vanish under en period.
Jag är mycket nöjd med hur Vanish har fungerat som fläckborttagare och jag har använt det till alltifrån gulnad lakansväv till mina spets BH:ar.
Efter att ha varit med om att en bygel från en BH fastnade i tvättmaskinen tvättar jag alltid dem för hand och det kan vara svårt att få vita BH:ar riktigt fräscha igen, men det var inget probelm när jag blötlade dem i Vanish en stund innan jag tvättade dem. Resultatet var helt suveränt och de blev vita och riktigt fräscha!!

Dottern hade spillt ned sin vita arbetsblus i bomullstyg med färg till polkagrisar (!!) och nederkanten av ärmen var helt lila. Jag var helt övertygad om att jag inte skulle få blusen ren igen, men efter en liten stunds blötläggning med Vanish var färgen borta.

 I denna kampanj ingick det att man skulle göra ett fläcktest och det har jag gjort med lite olika  sommarfläckar som blåbär,jordgubbar och choklad
Jag blötlade inte tygbiten i Vanish , men hade jag gjort det så är jag övertygad om att de sista spåren av blåbärsfläckar hade försvunnit helt de också.



Här kommer mina bilder på före och efter tvätt med Vanish. Jag riktigt gned in med både jordgubbarna, blåbären och chokladen och lät dessutom tygbiten ligga över natten, så att fläckarna skulle sätta sig ordentligt.
Ett riktigt tufft test med andra ord, men resultatet är också så tufft! Klart över förväntan!


Jag är mycket nöjd med resultatet och kommer absolut att fortsätta att använda Vanish. Nu kan dessutom några av er bloggläsare få en sådan provpåse som ni ser på bilden hemskickad till sig.
Allt du behöver göra att senast vid midnatt idag 26/7 ,skicka namn och adress till symirre(at)hotmail.com och några av er kommerdå att få en provpåse med Vanish på posten i nästa vecka.


1 kommentar:

  1. skulle vilja veta hur den fungerar på ketchup-fläckar. skulle vara intressant i det testet med blåbär.

    skickar in min mail och hoppas ;)

    SvaraRadera