onsdag 10 juli 2013

Rough walls and what´s left behind in New York

Vi håller då på att göra  i ordning dotterns rum och när vi ändå är inne på renoverings/ göra om -tema
så visar jag denna bilden (igen!!). Bilden är tagen för två år sedan innan vardagsrummet här hemma renoverades. Det är märkligt, men jag älskade verkligen hur det såg ut då i rummet med nedrivna tapeter och ljuset som blev var helt fantastiskt.
Jag såg för många år sedan ett reportage från ett franskt hem i Femina där de hade 1700-tals-stuk i huset och i ett rum så var det just sådan här ruffiga tapeter, kombinerat med stickade gardiner från kaffe Fasset och svulstiga 1700-talsmöbler. Helt otrolig stilkontrast som blev så läcker och det var lite, lite av den känslan jag hade när vi gick omkring i ett vardagsrum som var inte klart. Jag har tyvärr inte lyckats hitta bilden på det franska hemmet på nätet, men om någon är mer lyckosam än jag så får ni gärna skicka en länk.
Ja, denna egentillverkade tunika i velour använde jag flitigt  tills den inte var så fin längre och  den lämnades kvar i New York på ett hotellrum, när jag riskerade bagageövervikt på flyget hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar