måndag 29 oktober 2012

Samlingen av blåa kuddar utökas



(Översta bilden är lånad från Chhatwal & Jonsson)



Så inspirerad av de underbara textilierna från Chhatwal & Jonsson sydde jag en ny kudde i helgen och målet är nu att fixa till en egen samling med blå kuddar. Har alltid älskat blått porslinsmönster och när det blandar sig med lite paisley blir det helt i min smak.

Broderiet känner ni igen från en mängd av mina kläder och när jag fastnat för något så går jag liksom all-in.
Tråden som är en Mettler-tråd i bomull med silkefinish är en favorit, kunde ha varit  dovare i sin blå- ton, men annars tycker jag att den passade bra med sommarens kuddar med tyg från www.bytextile.se.
Jag beslöt mig för att inte byta kuddar och gardiner för jag gillade helt enkelt det blåa så mycket att det får stanna kvar.

Idag har vi höststädat här..Vi innebär i detta fall jag,svärmor, två sura tonåringar och en mindre sur lillebror.
Golv, väggar, tak och fönster är nu fejade. En hemsk dag som jag syter för flera dagar i förväg, men så skönt när det är färdigt och det är rent överallt!


Snart är det dags för Project Runway Sverige och till min förvåning så gillade jag det faktiskt!






4 kommentarer:

  1. Vilak snygga kuddar!!! Kan ju pigga upp vilken tråkig städdag som helst :)

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Åh, underbart fina kuddar <3

    SvaraRadera
  3. Blått och vitt, så fint! Gillar verkligen din kudde. Själv får jag aldrig några kuddar sydda trots att det behövs, varför kan jag inte förklara men nu fick jag lite inspiration igen, tack!

    SvaraRadera