lördag 27 oktober 2012

Pyssel och ost




Dagens pyssel förutom sömnanden...

En gammal ljuslykta från Body Shop, en tofs från ett utbrunnet Reunion doftljus och ett Yankee Candle ljus från förra året trivdes bra ihop.


Det är ju väldigt populärt med ostmys nu på många bloggar och det märks i affärerna, för det har börjat dyka upp små ostbrickor av alla de slag och en sådan  fick följa med mig hem igår.
Det var inte riktigt min grej, för ostarna var inga höjdare... 
En smakade ärtsoppa, en annan luktade så illa att jag anklagade sonen för att inte ha tvättat fötterna när han kom och slängde upp sina 47:or i soffan och en tredje luktade på ett sätt att den fick mina barn att utbrista i ord som inte lämpar sig för en blogg.
Tack vet jag hushållsost! 




2 kommentarer:

  1. Haha! Fint pyssel trots de sämre osterfarenheterna :)

    SvaraRadera
  2. Men vad snyggt ljuset blev - älskar dessa ljus från Reunion och även Yankee Candels :)

    Man ska äta osten - inte lukta på den :)

    Hushållsost är supergod om man köper den och lagrar ett år - helt underbar :)

    /Anna

    SvaraRadera