måndag 6 december 2010

Utanför mitt sy-fönster

Många frågar mig hur jag har tiden att sy och det är ju givetvis en prioriteringsfråga det där. Jag har inga välstadade garderober och annat sådant. Jag tror också att man hämtar kraft till de tyngre bitarna i livet när man får utlopp för sin skapandeglädje.

Det viktigaste utav allt för mig är ändå, att jag har  möjligheten att ha symaskinen ståendes framme. Skall man plocka den upp och ned , blir steget genast mycket större till att sätta igång och sy.
Vi har inga stora utrymmen i vårt hus, men då får man hitta andra fiffiga lösningar om man inte har möjlighet att ha ett syrum. Just nu har vi kombinerat sov-sy-data-rum. Trångt? Javisst! Kreativt? Definitivt!

En dag när jag har städat upp lite i mitt kreativa kaos skall ni få se hur vi har löst det.
Tillsvidare får ni nöja med utsikten från mitt syfönster och njuta på bilder från våra gäster i trädgården.
Visst är de vackra?


1 kommentar:

  1. Jätteroligt att följa Din blogg! Och visst måste symaskinen stå framme - alldeles för besvärligt att ställa undan mellan varven! Känner att min eventuella kreativitet definitivt skulle sina, om jag skulle behöva PLOCKA FRAM (!) symaskinen varje gång jag planerade att sy.. Trängseln och röran får man man ta - man kan inte få allt här i världen.
    Margaretha

    SvaraRadera