söndag 5 december 2010

När människor möts händer det saker...

Det är väldigt inspirerande att träffa andra syintresserade. Man får input och kommer på helt nya saker som man kan skapa. Jag vet inte hur det är med er, men jag kör gärna på i samma hjulspår när det gäller min sömnad. Väljer alltid vissa färger, vissa favorit broderier osv. Inget fel med det egentligen, men när man får möjligehten att komma på nya infallsvinklar så blir det spännade.
Jag har genom min sömnad fått möjligheten till många möten och här kommer bilder på vad en otoligt duktig kvinna har sytt och njut utav fantastiska silversmycken som hon gjort själv.
Tunika är sydd av viscosetrikå och har en spännande skärning. Jag vet inte om det syns att fickorna liksom ligger utanför och på så sätt bidrar till vidden och ett vackert fall.
Broderierna berättade L. är ramar från 4 D programmet som hon har lagt ihop. För att få exakt ton på brodertråden har L.använt sytråd.
Just sytråd är ett fiffigt sätt att få den exakta nyans man önskar, men broderiet får inte vara för tätt. Jag vill inte ha en massa arga mail om att det inte fungerar, så om det är något speciellt ni skall sy, så provbrodera först.


Detta är tunikan bakifrån och jag gillar hur L. har sytt på en nederkant för att liksom "hålla ihop" tunikan. Annars kan ibland tunikor med för mycket vidd bli lite flaxiga.



Flera av dessa vackra ringar har L. gjort själv i silversmide. Jag skulle inte ha något emot den ringen den stora kulan.. :-)










Som kronan på verket är detta halssmycke som L. självklart också har gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar