måndag 27 december 2010

Som det kan gå..

Veckan innan jul spenderades på Gran Canaria och på något sätt känns det väldigt otroligt att detta var min verkligehet bara för en vecka sedan, när man tittar på denna bild. Tittar jag ut genom mitt fönster nu, så möts jag av ett otroligt vackert vinterlandskap, för solen tittar fram här i Huskvarna.

När man skall ut och resa till helt motsatt säsong måste man ju planera sin resegarderob lite. Det är ju inte bara att gå ut och köpa lite linnen och sommarkläder. Det finns liksom inte det utbudet i affärerna..
För en gångsskull var jag ute i god tid och sydde mig ett par toppar som skulle packas ned och avnjutas i solen på stranden.
För några år sedan köpte jag en helt underbar top på en liten marknad i Arguineguin. Den satt som en smäck! Nu var det ju inte toppenkvalitet på tyget så det blev snabbt ganska fult och noppigt. Jag sparade dock toppen för att kunna klippa isär den och använda som mönster.






Här har jag klippt isär min älskade topp och lägger den på tyget och använder som mönster. Det kan vara ganska besvärligt att sprätta isär ett plagg, men tänk då på att ni bara behöver halva plagget efter som det räcker med halva framstycket och bakstycket osv.
Såhär blev det färdiga resultatet.

Toppen blev jättebra och i mina gömmor hittade jag en helsvart viscosetrikå, så jag beslöt mig för att tillverka ännu en topp. Även den blev jag mycket nöjd med.

Nu hör det tillsaken att jag är inte direkt förtjust i att flyga.. Skräckslagen är ett bättre ord att använda, så mitt huvud fungerade inte riktigt den kvällen det var dags att packa. Väl framme i Puerto Rico öppnade jag resväskan och insåg till min förtvivlan att båda topparna var kvar hemma i Sverige. En i garderoben och en framlagd på sängen..
Ja, som det kan gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar