lördag 11 december 2010

Därför förminskar jag storleken...

De här tomtarna från Swedish Santa Kit har varit en uppskattad julgåva till många personer i släkten och jag har länge tänkt att jag skall göra en mindre variant utav dessa. Skall jag vara helt ärlig är det för att spara lite tid. Det tar lång tid att göra dessa prydnader..

Man klickar på den design man önskar plocka in i dataprogrammet och trycker på resize-ikonen. Resize-ikonen  är den där en kvadrat förstoras tre gånger.
Hörnen på markeringen runt broderiet blir då vita istället för svarta och man drar ihop broderiet till önskad storlek med hjälp utav musen. Här förminskade jag tomtefar till ca 14 000 stygn.
Skillanden i storlek ser ni på bilden nedan.

Originalstorlek kontra förminskad storlek.
Visst blev den lille tomtenissen söt? Nu skall lilla tomten bara hitta ett hem också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar