söndag 22 september 2013

Odd Molly # 991 scouring long wool coat porcelain




(Bilder från Deep Fling)


Odd Molly # 991 scouring long wool coat porcelain

Den här kappan tyckte jag var jättevacker med sina underbara korstygnsbroderier...
Jodå, nu gick tankarna såklart igång på ett eget liknande syprojekt!
Sedan har jag dessutom en kappa som ligger utklippt i garderoben sedan flera år tillbaka. Normalt brukar jag slänga sådana "ofärdga" , men det tyget var alldeles för dyrt för att bara hivas iväg och den kappan kanske kunde bli basen för ett projekt liknade denna kappan från Odd Molly.






5 kommentarer:

  1. Följer med spänning, för visst blir man brodersugen när man ser något så här tjusigt! Kram..

    SvaraRadera
  2. Det ska bli väldigt spännande att se resultatet. Ha det gott! Kram Ester

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt så duktig du är om du kan se en liknande kappa! Jag har inte tålamod att sy tyvärr. Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Verkligen en vacker kappa! Tänk vad jag sydde mycket förr! Är tom utbildad sömmerska/mönsterkonstruktion... gick beklädnadsteknisk linje en gång i tiden!

    Sy kappan... Kommer bli jättevacker!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Den kappan suktar jag efter!
    Lycka till med sömnaden.
    Kram

    SvaraRadera