torsdag 19 september 2013

Brodering på symaskinen







Jag skriver ju ofta att jag broderar och då är det ju min symaskin som jag sätter i jobb. Det finns många nya läsare på bloggen och som kanske inte har sett brodermaskiner i farten och här kommer därför två stycken filmklipp..
Det första klippet är en sådan broder-och symaskin som jag har, Designer Diamond och det är en av reklamfilmer som är gjorda runt lanseringen av den symaskinen och den är lite flashigare... Jag har sett den röda klänningen som de visar i verkligheten och den är helt otroligt vacker. Det tog ca 80 h att göra själva broderierna, men det blev verkligen en one-of -a-kind dress.

Det andra klippet visar en annan brodermaskin, men här ser man mer hur själva sömnaden av broderierna går till. Det är en lite rolig detalj att symaskinen faktiskt klipper av tråden när den hoppar mellan olika broderpositioner

1 kommentar: