tisdag 3 september 2013

Att tala in en nysning...




Yngste sonen är fortfarande sjuk och när jag skulle ringa och sjukanmäla honom idag, så blev det så fel..
Jag hade varit en sväng inne på äldste sonens rum och där låg deodorant-dimmorna täta och det retade mig i både hals och näsa, men inte mer med det.

Kommer på att jag måste sjukanmäla och medan jag slår numret till yngste sonens skola , börjar det killas i näsan. Jag börjar ändå att tala in på telefonsvaren; Hej det här är XX´s mamma och jag skulle bara meddela att XX är sjuk idag.... Då inser jag att det ät en stooor nysning på gång som måste kvävas till varje pris och jag gör mitt bästa, vilket ungefär låter som om jag skall börja gråta. Hinner tänka att lärarpersonalen måste tycka att jag är alldeles knäpp som gråter för att sonen är sjuk och sedan går det inte längre...
Världens största nysning+ världens näst största nysning spelas då in på lärarrummets telefonsvarare. 


Jippie!


Jag avslutar snabbt samtalet och lägger till ; Ursäkta för nysningarna!

Jo, det är till att välja sina tillfällen!

4 kommentarer:

  1. Atjooo! ha ha nu fick de ju lite roligt i lärarrummet. Här nyses det också men det är jag som är fullkomligt genomförkyld. Hoppas du klarar dig.
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Typiskt att nysningen kom just då, men jag kunde ändå inte låta bli att fnissa lite när jag läste det här :P Hoppas sonen kryar på sig snabbt!

    SvaraRadera
  3. Jodå, man får väldigt gärna fnissa... :)

    SvaraRadera
  4. Haha...störtskönt:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera