måndag 12 mars 2012

Stockholmskusiner och utbyte av fredsgåvor

Hemma igen etfter ytterligare en underbar helg i Stockholm och såklart träffade vi småkusinerna.
Jag hade med mig dregglisarna åt lille Tuben och believe it or not , men de passade och jag har fått beställningar på fler. Tubens mamma och pappa skojar om att han beter sig som en snigel för överallt i lägenheten där han tagit sig fram är det blöta spår.. :)
Min syster blev även förärad The Black Purse, som jag hoppas att hon kommer att tycka om + lite skönhets vård.
Jag å min sida är nu ägare av ett vackert Voluspaljus.
Får mig osökt att tänka på utbyte av fredsgåvor.. ;)


Sedan får vi ju inte glömma J...
Denna tröja sydde dottern till sin kusin kvällen innan avfärd ( hon är väldigt lik sin mamma i vissa avseenden)
Om vi syr fler tröjor åt lille J så kommer vi att ta bort lite bredd från axeln , annars satt den helt perfekt.
Tröjan drog J på sig direkt och då vet man att gåvan uppskattades.




Mönstret är från Ottobre 1/2001, tyget är ett Hilco-tyg från Karinottilia och det lilla dekorationsbandet kommer också från samma webshop. Jag gillade den neongula tråden som blev en häftig effekt.

~

Helgens roligaste kommentar fällde J , när han satt på golvet och tittade upp på min äldste son ( nästan 195 cm lång).
J fick böja huvudet så långt bak han kunde och konstaterade helt enkelt med en tvåårings förnuftighet
- Stoor!

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med ungar och deras spontana kommentarer!/Åsa

    SvaraRadera
  2. Mina barns kommentar om långa personer är "långväxt" :-) Tro inte att de är ovana... deras far är 196 medan deras mor lilla jag är 155 :-) Så de är vana med långa och korta :-).... Sonen hade en lång utläggnig i bilen häromdagen varför pappa var långväxt medan mamma inte var det.. det beror på mjölken om ni skulle undra inte modersmjölk utan om man drack standard mjölk eller mellan mjölk när man var lite :-) Jaaa kära barn de tänker såååå mycket.../Tyglina

    SvaraRadera