onsdag 14 mars 2012

Tankeprocessen!

Ibland kan jag få för mig att skissa lite kläder som jag skulle vilja sy, som nu på Stockholmsresan. En tidig, vacker solig morgon på ett hotellrum finns det inte så mycket annat att göra och då brukar jag känna störst inspiration och riktigt längtar hem för att få sätta igång med mina projekt.
Gör absolut inga anspråk på att kunna teckna eller rita, men ibland är det så befriande att få låta pennan löpa fritt över ett papper.
För ett tag sedan var dottern och plockade i mina sybehörslådor och lade ihop två spetsar och som nu kanske skulle kunna få ingå i ett projekt. Man vet aldrig med sina planer. Ibland blir de färdiga och ibland blir det ingenting, men det är processen som är det viktigaste.
Kanske ,kanske denna kombination av spetsar kommer att pryda en klänning... I Stockholm denna tidiga söndagsmorgon gjorde de det i min tankevärld  iallafall.

3 kommentarer:

  1. Blir säkert underbart, väntar med spänning på ett reslutat:O)

    SvaraRadera
  2. Jag är likadan, att jag ritar skisser på saker att sticka eller sy. Sen är det kanske inte ens hälften som blir färdiga resultat men processen är härlig.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad jag känner igen mig :-). Jag skriver listor, ritar modeller, spanar i skyltfönster och fantiserar i huvudet och ibland blir det ett plagg och ibland inte. Jag får också massor av inspiration av alla bloggar som finns. Det var fina spetsar, som säkert blir något vackert.

    SvaraRadera