tisdag 20 mars 2012

Den stora svarta!

Jorå, här hänger den...
Den lilla svarta, som blev den stora svarta.
Fast jag gillar den och jag tror att när den är klar kommer det att bli en modell att trivas i.
När jag satte igång och sy denna modell så vet jag varför jag återkommer till mitt "vanliga" mönster hela tiden. Det passar ju med en gång och jag slipper att göra ändringar.
Mönstret är från Burda nr 6/ 2009
Tyget köpte jag för många år sedan från Stoff och Stil och skulle sy prasselbyxor till äldste sonen var det tänkt.
Det blev aldrig så, men jag skrattade lite när jag såg prislappen och tänkte att det var ett litet pris för en stor klänning som man kan ha på galej i en stor stad!



2 kommentarer:

  1. Snygg! Jag gillar också ringningen. Jag tror alldeles säkert att du kommer gilla klänningen. Jag sydde den för två år sedan och jag har använt den flitigt under somrarna.

    SvaraRadera