måndag 19 mars 2012

När det inte blir som planerat!

 Gillade denna klänning med lite annorlunda halsringning och resårband i nederkanten, men vissa dagar går inget som man har tänkt sig...

Ritade mönstet, lade ut på tyget och efter lite skarvande så fick jag ut alla mönsterdelar. Det gick egentligen åt över 3 meter tyg, men jag fixade klänningen på 2 meter. So far so good!
Jag var lite osäker på storleken så jag tråckade ihop klännningen och då visar det sig att den nog blir för liten! Jag syr då ihop dem med så minimal sömsmån som det bara går och sedan när jag provar klänningen är den för STOR! Stor som ett hus! Det blev till att sy in och fixa (tråkigt!!) och den kommer nog att bli bra och så, men sedan hade jag liksom tappat lusten att sy.



Ja,ja imorgon är en annan dag och då tar vi nya tag!

3 kommentarer:

  1. Snygg! I vilken tidning finns det mönstret?

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, man blir så trött.

    SvaraRadera
  3. Snygg modell. Skulle vara roligt att se den "live".
    Sonia

    SvaraRadera