lördag 17 mars 2012

Jag har en helt ny symaskin...:)

Mega Endless Hoop

(Bild lånad från Husqvarna Viking)



Jorå, jag har en ny symaskin...:)




Det blir nämligen en helt ny symaskin när man uppdaterar den! Helt nytt utseende i displayen, så många nya funktioner och nya sömmar.
Det kommer med jämna mellanrum nya uppdateringar från Husqvarna Viking för brodersymaskinerna och alltid när det är en ny båge som kommer ut på marknaden.Man måste liksom lägga till de olika bågarna i syamaskinen och det är det man gör genom uppdateringen.
Nu är det ju en ny båge på gång som får mig att gå helt bananas.. Ni vet att jag älskar min endlessbåge och nu kommer det en ny sådan, fast i storleken 260x150mm. Underbart!!


Bara det lilla kruxet att jag har inte kunnat uppdatera min symaskin, för att vår stationära dator har behagat att rata kommunikationen med symaskinen. Jag anser mig lite datakunnnig iallafall och jag har försökt att blidka vår dator på alla sätt, men helt utan framgång!
Men nöden har ingen lag och tanken på att inte kunna använda en stor endlessbåge kan skapa förutsättningar för andra lösningar och men skam den som ger sig och nu kommunicerar min symaskin så fint med omvärlden och det gick så bra att uppgradera den.

Jag får visserligen det angenäma nöjet att lära mig min symaskin på nytt, för den ser helt annorlunda ut , men det är ett kärt besvär!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Symaskinen blir som ny!
    Sonia

    SvaraRadera
  2. Helt klart, man fick en helt ny symaskin, den steg i graderna så att säga:O))

    SvaraRadera