söndag 10 april 2011

Vad döljer Mirre?!

Jag döljer knappresåren...
Det är ju svårt att veta hur det kommer att sitta på någon när man så att säga syr på distans. Då använder jag mig gärna av resår med knapphål för att på så sätt kunna reglera vidden på plagget.
Det är kanske lite svårt att se på dessa kort men jag har liksom dubbelknäppt resåren och genom att inte sy igen den främre linningen på J´s byxor, så fick jag en liten fiffig tunnel att gömma resåren i.


Dopet är nu avklarat och det var det allra finaste dop man kunde tänka sig i Sofiakyrkan i Stockholm.
Vädret var strålande, släkt och vänner samlade, god mat och en strålande glad liten J.
Kan det bli bättre då?
Denna vers läste min dotter till sin älskade lille kusin.

Lyckans minut 
Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick,
att fjärdarna gnistra och jorden är varm
och himmelen utan prick? 
Vad är det för tid, vad är det för år,
vem är jag, vad bär jag för namn?
Du skrattande knyte med solblekt hår,
hur fick jag dig i min famn? 
Jag lever, jag lever! På jorden jag står.
Var har jag varit förut?
Jag väntade visst miljoner år på denna enda minut.  
(Erik Lindorm)

1 kommentar: