söndag 24 april 2011

Mirre syr gardiner

Idag syr jag gardiner och denna gång händer precis som alla andra gånger följande:

1.Jag mäter fel. Kan bero på att jag mäter i luften med ett måttband och inte lägger tyget slätt på ett bord.

2. Jag tar till för lite sömsmån. Kan bero på att jag tänker ut måtten i huvudet och sedan ändrar efterhand.

3.Sömmarna blir ojämna. Kan bero på att jag inte orkar gå ned i källaren och pressa dem innan jag syr.

4. Jag får mystiska röda fläckar på tyget. Kan bero på att jag har läppglans och nålarna i munnen.

5.Jag får ännu fler mystiska smutsfläckar på gardinen.Kan bero på att jag släpar tyget efter mig när jag till sist går ner i källaren för att stryka.

6. Mina gardiner är skrynkliga. Kan bero på slarvig strykning.

7. Sammanfattningsvis behöver jag väl inte skriva ut att jag tycker det är dödens tråkigt att sy gardiner





8. Detta konstverk utav yngste sonen piggar dock upp min gardinsömnad. Tror inte givaren av denna söta nalle hade nåldyna i åtanke som användningsområde.




Såhär blev det färdiga resultatet och märk väl den lilla tub med mörkrött läppglans som är en sådan dålig kombination med vita gardiner.
Märk också den lilla burk med plåster iform av baconskivor som sonen ställt i fönstret. Förutom alla fina ord jag använder när jag syr gardiner så kan det ju uppstå blodvite.
Nej, nu jag skall sy något enkelt istället, såsom en brudklänning kanske...

4 kommentarer:

  1. Men det syns ju inte på resultatet!

    SvaraRadera
  2. Kan säga att detta är första gången jag riktigt riktigt tycker om hissgardiner!! Kanon snygga :-)

    SvaraRadera
  3. Hej. Eftersom mig blogg försvann så har jag fått skapa en ny...inte kul alls. Så här kommer den nya adressen. http://mariashrna-njutavlivet.blogspot.com/
    Önskar nu lite hjälp att få fart på bloggen igen. Så titta in och lägg dig som följare igen så jag inte tappar bort er :) Tack för all hjälp. Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Hej hej
    Ny blogg startad....inte vad jag önskade men så är det. Titta gärna in igen och hjälp mig bygga nytt. Ny adress är: http://mariashrna-njutavlivet.blogspot.com/
    Kramar från Maria

    SvaraRadera